Stratégia

Valentin-napi őrület-marketing

Sokan ma bánkódnak, hogy kimaradtak a hatalmas hipe-ot kapott Bálint-napi nyüzsgésből. Lassan olyan szintre emelik a cseppet sem magyar mókát, mint a Black Friday-t.

Hoztam nektek egy kis sebnyalogatást, hogy azt is megnyugtassam, aki nem kampányolt és abba is lelket öntsek, aki ráült a Valentin-napi marketing-hajóra. A chiro.hu cikkét daraboltam szét és szedtem ki nektek a lényeget saját, megvalósítható ötletekkel.

Nagyon fontos, hogy releváns szolgáltatás nélkül felesleges belemenned egy piros kampányba. Mi sohasem tudtunk jól hirdetni Valentin-napon, hiszen egyetlen szolgáltatásunk sem illik bele a szerelmesek világába. Egész évben tudnánk grafika, marketing és webes szolgáltatásokat hirdetni, de ezt sem tesszük. Az animáción kívül minden más ajánlás útján jön be hozzánk.
Ha Nálad sem működik, akkor készülj egy nagyobb Black Friday akcióval vagy várd meg a novembert és robbants egy Karácsonyi kampányt.

Ha ezek közül valamelyik vállalkozás köthető hozzád, akkor 2021-ben semmiképp ne hagyd ki a kampányt:
– masszázs (páros masszás, ajándék pezsgő, utalvány)
– virágüzlet (csokrok, csoki és rózsa, rózsa és pezsgő)
– édességbolt (készítsd el a saját bonbonod)
– wellness szolgáltatások (kimeríthetetlen téma)
– utazás (páros utazás, páros wellness – falják)
– könyvek (romantikus válogatás, 1+1 ajánlat)
– személyre szabott tárgyak (1+1 ajánlat, neves ajándékok)
– fotóelőhívás (február 14. – 14% kedvezmény)
– cukrászda (szív alakú torta, páros sütizés)
ékszer (sokan kérik meg a párjuk kezét ezen a napon..!)


Vigyázz, mivel hirdetsz
Láttunk már válóperes ügyvédi hirdetést és kondibérlet kampányt, előbbi nagyon humoros és sikeres, utóbbi viszont sértő is lehet, pláne, ha friss kapcsolatban élsz.

Nehéz célozni
Ha jól ismered a célcsoportot, könnyen tudsz értékesíteni nekik. Minél nagyobb tábornak hirdetsz, annál nehezebben találod meg a releváns vásárlóid. Van,
– akinek van párja, de nem érdekli az ünnep
– akinek van párja, de utálja ezt a napot és gyúnyos kommenteket hagy a hirdetésed, posztod alatt
– akinek nincs párja, ezért nem foglalkoztatja ez a nap
– akinek nincs párja és dühíti, akinek van, szintén hajlamos gúnyolódó kommenteket hagyni a hirdetésed alatt
– akinek van párja, tartja a Valentin-napot és vásárolni fog a párjának.
Természetesen ezek átmenetei is észrevehetőek, de lényeg, hogy kiválóan kell céloznod az emberekre, ha nagyot szeretnél dobbantani. Fókuszálj azokra, akik számára értéket adsz és moderált megfelelően a gúnyolódokat. Erről tervezek egy másik írást vagy egy rövid élővideót, hogy segítsek kezelni kínos kommenteket.

Készülj fel
Aki nem vérbeli marketinges, az ilyenkor tanácstalanul áll vagy saját szakállra elkezd hirdetni, amivel rengeteg tanulópénz úszhat el. Kezdj el időben készülni..

Felépített kampány
A Google Trends-ben szépen fel tudod építeni a kulcsszó listád, amivel hirdetéseid beállítod, ki az a személyiségtípus, akinek terméket/szolgáltatást ajánlasz.
Törekedj arra, hogy a sietősöknek, a túlterhelteknek, a romantikát kedvelőknek, az extrémeknek is szolgáltass.
Gondolhatsz azokra, akik az utolsó pillanatban kutatnak ajándék után, esetleg direktben kampányolhatsz rájuk, aznapi kiszállítással, letölthető, megvásárolható DIY termékkel.

Fontos a targetálás
A célzásról már írtam, mennyire fontos, de ezt nem lehet elégszer hangsúlyozni. Célozhatsz szinglikre, párkapcsolatban élőkre, kutyásokra, frissen eljegyzettekre, házasokra vagy épp nyitott kapcsolatban élőkre. Ezeket a lehetőségeket akár termékekkel, szolgáltatásokkal is ki tudod aknázni. Viszont óvatosan állítsd be ezeket a kampányokat, mert könnyen megsértheted a másik tábort egy ártatlan félmondattal, ami több kárt csinál, mint hasznot. Mert hónapok múltán is dühösek lehetnek a márkádra emiatt.

Ne told túl
Ez egy kisebb volumenú “ünnep”, mint a Húsvét vagy a Karácsony, ezért nincs szükség hónapokkal a dátum előtt kampányokon dolgozni, csak legyen egy használható koncepciód vagy terméked, amire építhetsz.

Árakció helyett kreativitás
Én, személy szerint nem szeretem az akció szót, sokkal inkább az ajánlat vagy csomag, ami befogadhatóbb. Elvesztesz vele minőségi vásárlókat és egy olyan közeg fog megtalálni, akit nem szeretnél. Maradj az értékes vásárlóidnál és ennek az avatarnak írd a szövegeid és tervezd a kampányaid.

Remarketingelj
Érdemes hírlevélből, facebook oldalról, hirdetéseidből kiszedni azokat az embereket, akik a Valentin-kampányod miatt találtak meg, hiszen a saját tanulságaidból, célcsoportból kiválóan fel tudsz készülni a következő kampánynál. Tanulj a hibáidból. Tudd meg:Mit rontottál el?
Melyik terméked fogyott a legjobban?
Milyen célcsoportra hirdettél?
Melyik szolgáltatásodra kattintottak a legtöbben?
Melyik szöveg működött a legjobban?


Valentin-napi ötletek

  • Készíts csomagajánlatot termékeidből, szolgáltatásaidból
  • szállíts ingyen
  • legyen egyedi csomagolásod
  • adj terméket ajándékba
  • írj cuki kísérőlevelet

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük