PR, Self branding

Bia, a BeeCorp méhkirálynője

Bár a közösségi média nagyon sokat felfed az emberből, azonban Téged, mint cégvezetőt, és édesanyát valószínűleg szívesebben megismernének az emberek egy kicsit más szemszögből, más oldaladról is. Kétgyermekes édesanyaként mennyire kell hiperaktívnak lenni, vagy extrovertáltnak, hogy elbírd a cég vezetését és a családi teendőket?

Alapvetően extrovertált vagyok, de az elmúlt időszak és a két gyerek melletti home office, introvertált extrovertáltat csinált belőlem. Már régóta benne volt a levegőben a nagyobb mértékű otthoni munkavégzés, de az elmúlt két évben számos ügyfelünket kényszerhelyzetbe állította a fokozott vírushelyzet. Az emberek gyanakvóbbak és óvatosabbak lettek a partnerválasztásban. Mi ebből csupán annyit érzékeltünk cégként, hogy sokkal többet kell megmutatnunk magunkat, kik vannak a márkanév mögött.

A második kisfiunk 2020 végén érkezett hozzánk, így sokkal többet tudtunk családként együtt lenni, a cég is egy nyugodtabb időszakban volt, így nagyon harmonikusan tudtunk négytagú családdá válni. A cég, a család és a házasság együttműködése nem egyszerű, de kölcsönösen alakítjuk egymást és a gyerekeink nagyon reziliensek.

Mindig zsizsegős voltál? Hogy emlékszel vissza a kicsi Biára?

Igen, mindig. A nagyobb gyermekemben látom magamat, őt minden érdekli, mindent ki akar próbálni, nagyon nehéz kielégíteni a kíváncsiságát. Én szinte mindenben kipróbáltam magam, hogy eldönthessem, mi érdekel és mi nem. Éppen ezért van több, releváns szakmai végzettségem és több BA diplomai tanulmányom. Folyamatosan ezer fokon égek, mindent meg akarok valósítani.

Tinédzserként a fiatalok nagy részének a másik nem megismerése, a szerelem a legfontosabb téma, esetleg még a tanulás. Te egy kicsit más utat jártál. Mikor alapítottad meg az első vállalkozásod, és mi volt az apropója?

Az első vállalkozásomat 18 évesen alapítottam, de már 16 évesen voltak szárnypróbálgatásaim. Belülről fakadó kreativitásom van, amiből vállalkozást alapítottam. A jelenlegi BeeCorp nem lenne az, ami, ha ezek a próbálkozások nem lettek volna. A barátaimtól megkaptam a kellő motivációt is a kezdéshez. A fotózástól az online rádióig mindent kipróbáltam. A családunkban volt fodrász vállalkozó, bolttulajdonos, kiadó, van animációs szakember, videós és fotós, vőfély is, így sok szemlélettel és vállalkozásvezetéssel találkozom a mindennapokban. Ezeket mind beépítem a tanácsadásaimba. Kevés olyan szféra van, amivel még nem volt dolgom, imádom a kihívásokat.

Mostani céged megalapításáig még tettél erre-arra kitérőket. Hiszel abban, hogy minden, ami történik veled, legyen az vagy rossz megerősít, előrevisz? Itt konkrétan a partyfotós és esküvő/rendezvényszervező korszakodra gondolok.

Minden jó és rossz tapasztalat tanít. Sohasem fogom elfelejteni, honnan jöttem. A partyfotózás kibillentett a megszokott életemből, hiszen este dolgoztam, nappal retusáltam, képeket töltöttem fel, közben pedig végeztem a szakközépiskolát. Ezek mellett pedig webdesignokat terveztem két cégnek is, hogy megtanuljam minden apró titkát a szakmámnak. A fotózást az elsők között építettem be a cégbe, a mai napig vannak kedvenc ügyfeleim, akiknek én fotózok, de a kollégáim is hihetetlen profizmussal dolgoznak. Esküvőt és rendezvényt a gyerekek megérkezése előtt szerveztem, hiszen egész embert kívántak ezen tevékenységek. A gyerekek után már “csak” tanácsadást vállaltam, de folyamatosan épül vissza az életembe a PR és a rendezvény.

Hol tart most Bia?

A jelenlegi énem főként az idővel vívja ‘szélmalomharcát’, ezért időt fektetek abba, hogy több időm legyen. Tervezem a jövőt, két új águnk folyamatos tesztelése zajlik, készülnek az új anyagaink, nagyon izgalmas, ugyanakkor stresszes időszak nekem ez. Illetve felmerült egy mentorprogram igénye, ennek a részletein dolgozunk. A mostani Bia sokkal több önbizalommal rendelkezik és sokkal nagyobb kapcsolatrendszerrel, ami nélkül nem is tudom, hol tartanánk. 🙂

Szerinted segít egy összefogott komplex szolgáltatást nyújtó vállalkozás a hozzád hasonló habitusú embereknek?

Mindenképpen. Úgy alakítottuk ki a szolgáltatásainkat, hogy részben és egészben is igénybe vehető. A márkaépítés és a cég életének bármely szakában kezdünk el együtt dolgozni, gond nélkül be tudunk csatlakozni. Opcionális szolgáltatásaink vannak a kivitelezési munkákra, de havi vagy negyedéves tanácsadással is tudunk segíteni az aktuális kérdésekben, elakadásokban.

Kreatív tervezés mellett ügynökségként, tanácsadó cégként is funkcionáltok. Hány lábon áll a vállalkozásotok?

4-5 fő ágon futnak a szolgáltatásaink, ami alapvetően nem sok, viszont minden szolgáltatásunknak vannak fokozatai, opcionális részei, így több, mint 20(!) területen segítjük a hozzánk forduló vállalkozásokat. Ettől sokan megijednek, de éppen ezért az árajánlatok előtt egy rövid telefonos vagy online konzultáció során kibogozzuk a szálakat, hogy a legrelevánsabb szolgáltatást kínáljuk a leendő ügyfelünknek. Az elmúlt két évben a tanácsadási és stratégiatervezési szolgáltatásunk és a könyvkiadás, könyvgyártás voltak a legnépszerűbbek. Utóbbiban oroszlánrészt képviselek, mert – amellett, hogy saját kiadónk lett – nálam minden egyes könyv szerelem-projekt.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük