Lokális marketing

A lokális marketing fontossága a vállalkozásodban

A kisebb vállalkozások elnyomva érezhetik magukat, hiszen a nagy cégek olyan online eszköztárral robbannak be a köztudatba, amit egy egyéni vállalkozó sok tanulással és megannyi idővel érhetne csak el.
Sokunknak nincs meg a sok ideje, de mutatok nektek jó példákat, amivel elérhetitek a célcsoportotokat a Facebook és Instagram platformokon kívül is.

5-10 éve nem tudtuk olyan hatékonyan használni a Google keresőt, mert lokálisan nem keresett annyira összetetten, mint manapság. Az algoritmus rengeteget fejlődött, amely vonatra nekünk is érdemes felszállnunk. Hasonlóan működik, mint a Waze vagy a Facebook, hiszen az emberi visszajelzések építik a rendszer nagy részét. “Helyi idegenvezetők” visszajelzései alapján építik felfelé a rendszert. Küldhetsz be képet, véleményt és javításokat (nyitvatartás, akadálymentesség, stb.) amivel magánszemélyként is segítheted a lokalitást a rendszerben.

2014-ben egy nagyobb frissítés által bekerült az algoritmusba az a fejlesztés, hogyha Debrecenben keresek egy éttermet vagy taxit, akkor az összes hasonló éttermet és közeli taxiszolgáltatót feldobja a rendszer. Ehhez a vállalkozásoknak minden adatot pontosan meg kell adni a tökéletes keresési eredmény betöltéséhez.

Itt érünk el a Google Cégem rendszeréhez. A szolgáltatás segítségével lokális keresésekben kontrollálhatjuk a megjelenéseinket, a rendszer pedig statisztikákkal segít minket az elérések javulása érdekében. Érdemes minél több információval ellátni a Google Cégem platformot (képek, nyitva-tartás, szolgáltatások), mert így a teljes online és offline jelenlétünkre rálát a Google.

A Lokális Online Marketing egy komoly, külön üzletág lett az évek során. Az online jelenlét a Facebook, Instagram és LinkedIn mellett a Google Cégemben is ugyanolyan fontos lett. Élő visszajelzések alapján választhatunk szállást, éttermet, kávézót és konkrét utazásokat is meg tudunk szervezni a rendszer segítségével.

Vállalkozói szemmel kiemelten fontos akár üzlettel rendelkezel, akár home officeban dolgozol, hogy megtaláljanak, megismerjék a weboldalad, a szolgáltatásaidat és tevékenységed.

A helyszín célzása fontos előnyökhöz juttat Téged, vállalkozót:
– Hirdetési költségeid csökkennek, hiszen jobban célzott kampányokat tudsz ezek után indítani.
– Több látogató jut el a platformjaidra és hozzád
– Eladásaid növekedése, hiszen az organikus látogatókat könnyebben tudod fizető ügyféllé generálni
– Jobban megtérül a belefektetett munka, mert célzottan éred el a célcsoportot, nem a vakvilágba lövöldözöd a hirdetésed.

A felületen többek között beállíthatjuk:
– név, cím, telefonszám adatainkat
– Honlapunkat, vagy készíthetünk saját mini oldalt a felületen
– Feltölthetjük fotóinkat különböző kategóriákba
– Reagálhatunk a felhasználók véleményére
– Eseményeket hozhatunk létre
– Statisztikákból vonhatunk le következtetéseket

A Google Cégemben értékelhetnek is a felhasználók. Sajnos ide is eljutottak a trollok és azok a családtagok, akiket rá tudnak venni a bosszúhadjáratra, de relevánsabb vélemények vannak a rendszerben, hiszen a “helyi idegenvezetők” rendszerben releváns tartalmakkal járulnak hozzá a magánszemélyek, amiért pontokat, online elismeréseket kapnak a segítségért.

Nagyon fontos, hogy a statisztikák kulcsszavakra lebontva mutatják, mire keresnek rá a hozzánk elérő felhasználók, be tudjátok lőni, hogy honnan találnak meg és hogyan. Így sokkal könnyebben tudtok nekik releváns hirdetéseket gyártani és a weboldalt kulcsszavazni.

Ha nem vesszük bele a cég jelenlétébe a lokális marketing használatát, érdeklődőket veszítünk el. 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük