Keresőoptimalizálás

Keresőoptimalizált szövegírás – a legfontosabb tippek

Keresőoptimalizált szövegírás

Keresőoptimalizált szövegírás nélkül nem igazán van esélyed arra, hogy a weboldalad jó helyezéseket érjen el a Google találati listáján. Természetesen nem elegendő önmagában. Nem tartalmazza a teljes körű SEO-t, hiszen annak része a technikai SEO, valamint a linképítés is. Viszont nélkülözhetetlen.

Hiába profi szintű a technikai beállítás: ha nem jelennek meg az oldalon értékes tartalmak, amelyeket a Google is ért, akkor nem fogunk jó eredményeket elérni.

Mielőtt nekikezdünk a hasznos trükkök bemutatásának, fontos megjegyeznünk egy nagyon fontos dolgot. A Google algoritmusa egyre fejlettebb. Képes felismerni, hogy nagyjából miről szól a szöveg. Folyamatosan fejlesztik azzal a céllal, hogy a felhasználóknak minél hasznosabb, értékesebb tartalmat tudjon felajánlani abban a témában, amire rákeresnek.

Ezért aranyszabály:

A keresőoptimalizált szövegírás nem azt jelenti, hogy a Google algoritmusnak készítünk tartalmat.

Hanem azt, hogy arra törekszünk, hogy olvasóinknak minél értékesebb és érdekesebb tartalmat gyártsunk. És ezt oly módon tesszük, hogy a Google számára is teszünk jelzéseket, de ezek csak eszközök, és nem célok!

Gondold magadat az olvasó helyzetébe. Ha kíváncsi vagy valamire, és rákeresel az interneten, akkor nem olyan szöveget vársz, ami túlságosan tele van tűzdelve az adott kulcsszóval (ezért már a Google is hátrébb sorol). Hanem olyan tartalmat, amivel valóban gazdagodsz, ami kielégítő válaszokat ad a kérdéseidre. Éppen ezért igyekszünk értékes cikkeket készíteni a keresőoptimalizált szövegírás során is.

Most nézzük meg azokat a trükköket, amelyek segítségével a Google is érteni fog, és úgy fogja vélni, hogy érdemes lesz megjeleníteni a blogcikkedet az információra éhes keresőknek!

A keresőoptimalizált szövegírás első lépése a megfelelő kulcsszó kiválasztása.

Azt kutatjuk ennek során, hogy mire keresnek rá az olvasók az adott témán belül. A kulcsszótervezők (pl. Google Ads kulcsszótervezője) megjelenítik, hogy mennyien keresnek rá az adott szóra vagy szókapcsolatra havi szinten.

Nem érdemes túl népszerű kifejezést választani, főleg az elején, amikor még az elején jársz a SEO szövegírásnak. Ezekre nehezebb lesz előre kerülni. Így nehezen fognak megtalálni, kevés lesz a kattintás, így nem fogsz előre haladni a listán.

Egy vagy több kulcsszóra érdemes írni a szöveget?

Erről megoszlik a szakemberek véleménye. Van, aki szerint érdemes többet is használni, hogy több keresési kifejezésre is megjelenjünk.

Keresőoptimalizált szövegírás és Google
Keresőoptimalizált szövegírás és Google

Viszont van, aki határozottan azt javasolja, hogy egy aloldal egy kulcsszóra legyen optimalizálva. És fordítva is igaz: egy kulcsszóhoz egy aloldal tartozzon. Inkább írjunk több tartalmat külön-külön a különböző kulcsszavakra, mint hogy egy cikkbe próbáljunk besűríteni többféle témát.

Fontos, hogy mindig arra a kifejezésre koncentráljunk, amelyet már az elején kiválasztottunk, mert aki rákeresett, pontosan arról a témáról szeretne olvasni.

Én ezt a módszert alkalmazom: egy kulcsszóra koncentrálok, azonban ha tényleg beleillik a szövegbe, más kulcsszavakat is igyekszem használni. Viszont nem tehetünk be mindent mindenhova, ahova a kulcskifejezést várja tőlünk a Google. Ezért koncentrálok arra az egyre, amiről lényegében az egész szöveg szól.

Kitalálod, hogy ennek a cikknek melyik a kiválasztott kulcsszava? Megsúgom, hogy a Google érti a szinonimákat. Olvass tovább, és rá fogsz jönni!

A SEO szövegírás egyik fontos trükkje: ne keresőoptimalizálj a szöveg megírása közben!

Tudom, hogy ezt nehéz megállni, ha egyszer ráállt az ember agya. De először próbálj arra koncentrálni, hogy hasznos legyen az írásod, és tényleg a témáról szóljon.

Úgy írd, mintha fel kellene olvasnod annak az érdeklődőnek, aki rákeresett a kulcsszavadra.

Arra gondolj, hogy milyen információkra lehet szüksége. Így lesz minőségi a cikked.

Ezt követik azok a kis kiegészítések és módosítások, amelyekkel a Google-nek is jelzéseket adsz arról, hogy miről szól a szöveged: be kell tenned a kulcsszavadat a megfelelő helyekre. Ilyenkor szükség lehet apró átfogalmazásokra is néhány esetben a keresőoptimalizált szövegírás során.

Hova érdemes betenni a kulcsszavakat a keresőoptimalizált szövegírás során?

  • Cím: egyrész tartalmazza a kulcskifejezést, másrészt úgy írd meg, hogy ha a neten kutató olvasó ránéz, legyen kedve rákattintani. Ez az ugyanis, amivel először találkozik, amikor megjeleníti a Google a keresési találatok között a cikket. A Google számára az is egy jel, ha nem kattintanak rá, és az is, ha túl hamar visszapattannak az oldalról (ez azt jelzi számára, hogy nem elég érdekes, nem elég hasznos a cikk).
  • Meta leírás: ez egy rövid kivonat, de ennek sem az összefoglalás a fő célja, hanem hogy felkeltse az érdeklődést. Ez az, amit látni fog az olvasó a cím alatt, amikor megjelenik a Google-ben. Ezért ennek a megfogalmazására is gondot kell fordítani. Természetesen szerepeljen benne a kulcsszó!
Seo szövegírás fontossága
Seo szövegírás fontossága
  • Alcímek: fontos, hogy tagold a szöveget. Egyrészt azért, hogy ne lankadjon az olvasó figyelme. Másrészt azért, mert az is segít a Google-nek, ha ezekben is szerepel a kulcsszó, legalábbis egy részükben. Ne csak egyszerűen vastagítsd a betűket, hanem formázd is alcímként (pl. H2).
  • A képek adatai: Az alt tag és cím is tartalmazzák a kulcsszót, ha lehet. Ne legyen minden képnél ugyanaz. És ne is erőltesd, ne írj mást, mint amiről a kép ténylegesen szól. A Google több kutatás szerint valószínűleg már felismeri, hogy mi van a képen. Ne akard becsapni. A képeknél lényeges továbbá, hogy ne legyen túl nagy a méretük, mert az lassítja az oldalt.
  • Az URL: ne legyen hosszú. Tartalmazza a kulcskifejezést, ékezetek nélkül, a szóközök helyén kötőjelet használva.
  • A szöveg: természetesen a szövegben is szerepeljen a kulcsszó több helyen. Ne félj a szóismétléstől. Az iskolában lepontoztak érte, a Google viszont másképp értékel. De ne ess túlzásba. Fentebb már említésre került, hogy a túlzott halmozásnak negatív következménye lehet: az olvasónak sem fog tetszeni, valószínűleg el is fog kattintani, a Google pedig büntetésből hátrébb sorolhat. Az ajánlott kulcsszósűrűség 1-3 % (4). WordPress bővítmények segítenek mérni, de vedd figyelembe, hogy a ragozott alakok és szinonimák miatt nem biztos, hogy pontos eredményt fogsz kapni. Inkább arra koncentrálj a keresőoptimalizált szövegírás során, hogy csak annyira ismételgesd a kulcsszót, hogy a szöveg élvezhető maradjon.

További tippek a keresőoptimalizált szövegíráshoz:

  • A szöveg hossza: szakemberek véleménye kicsit megoszlik a szöveg hosszáról. A legtöbben azt mondják, hogy számít a hossz. Van, aki szerint legyen legalább 2000 szavas. Van, aki szerint 300 szó a bűvös határ. Van olyan is, aki azt javasolja, hogy ne görcsölj ezen, legyen egyszerűen hasznos az írásod, és ne rizsázz.

Összességében úgy tűnik, hogy igen, a hosszabb cikkeket jobban értékeli a Google. De azt senki nem fogja értékelni, ha túl sok a témához kevésbé tartozó információ.

Ezért én az egyensúlyra törekszem a keresőoptimalizált szövegírás során: ne is legyen rövid, de ne is nyújtsam hosszúra feleslegesen.

  • Linkek: használj külső és belső linkeket is egyaránt! Még ha fejből le is tudod írni az egészet, akkor is hivatkozz minőségi külső forrásokra. Ezt szereti a Google, és hitelesebb leszel az olvasók szemében is. Legyen belső link is: az oldalon már meglévő, témához kapcsolódó tartalomra is hivatkozz.
  • Kerüld a duplikációt minden szempontból!: minden tartalom legyen egyedi. Ne legyenek ugyanolyan címek, meta leírások és egyéb megegyező tartalmak az oldalon. Ha nem figyelsz erre, a Google le fog értékelni.
  • Publikálj rendszeresen! Fontos, hogy rendszeresen tegyél ki tartalmat. Lássa a Google, hogy folyamatosan foglalkozol az olvasóiddal.

Talán ez a legnehezebb, hiszen szinte mindenkinek kevés a szabadideje. Emellett sok egyébre is gondot kell fordítani az online kommunikáció területén, ilyen a közösségi média, a hirdetések, webáruház, és még lehetne folytatni…

Ha úgy gondolod, szükséged lenne egy kis útmutatásra, segítségre az online kommunikáció és az értékesítés területén, kérdezz bátran itt!

    A rendszeres keresőoptimalizált szövegírás az oldaladon nagyon fontos része a teljes SEO-nak.

    Ha nincs időd rendszeresen cikkeket publikálni, és szeretnéd, hogy valaki elkészítse számodra a tartalmakat, akkor keress bátran!

    Gyenes Katalin, Vinca Virtuális Asszisztens

    Vélemény, hozzászólás?

    Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük